Dela sidan:

Kampanj för förbättrat försäkringsskydd

2013-11-27 | Medlem/Nyheter/Nyheter Försäkringar

Polisförbundet vill förbättra sina medlemmars försäkringsskydd och erbjuder därför våra aktiva medlemmar att teckna en Sjuk- och diagnosförsäkring utan krav på hälsodeklaration. Detta under kampanjtiden 25 november till 31 januari 2014. Forsakringskampanj_puffbild

– Många medlemmar har redan nu hört av sig med frågor kring försäkringskampanjen, vilket är roligt, berättar Martina Mårtensson, försäkringsadministratör på förbundskansliet.

– Det känns otroligt positivt att kunna erbjuda förbättrade försäkringsvillkor till våra aktiva medlemmar, avslutar hon.

Nyteckning av Sjuk- och diagnosförsäkringen erbjuds till aktiva medlemmar (ej studerandemedlemmar) under kampanjperioden, mot full arbetsförhet med enkla hälsokrav* och utan krav på hälsodeklaration, på upp till 2500 kronor. Detta gäller för nytecknande eller höjning av ersättningsnivån i Sjukförsäkringen.

Höjning av försäkringsbelopp kan göras av de medlemmar som idag har försäkringen på 1500 kronor men önskar höja beloppet till 2500 kronor, även här med enkla hälsokrav* utan krav på hälsodeklaration. Medlemmar som är aktuella för höjningen har fått, eller kommer inom kort att få hem brev med erbjudande om detta.

Aktiva medlemmar kan även teckna eller höja Sjuk- och diagnosförsäkringen till 3500 kronor men den summan ingår inte i kampanjen. Då gäller istället det sedvanliga kravet på en hälsodeklaration vid ansökan om försäkringen.

Försäkringskampanjen pågår mellan den 25 november till och med den 31 januari 2014. Läs mer om försäkringskampanjen och försäkringsvillkoren här. Har du frågor, kontakta försäkringsadministratören i ditt förbundsområde.

*Hälsokrav under kampanjtid För att omfattas av Sjuk- och diagnosförsäkringen måste du vara fullt arbetsför i minst tre månader innan försäkringen börjar gälla. Vi bortser från perioder av arbetsoförmåga som sammanlagt inte överstiger 14 dagar. Kampanjen gäller inte för studerandemedlemmar.

Dela sidan: