Dela sidan:

Studerandeförsäkringar

studerande_2016_120x125Polisförbundet erbjuder dig som studerandemedlem ett antal försäkringar som ingår i ditt medlemskap (ej sjukförsäkring). Mer om alla medlemsförsäkringar kan du läsa om i studerandefoldern eller medlemsbroschyren och i villkoren.

Studerandepaketet

I studerandepaketet ingår en liv- och olycksfallsförsäkring för endast 30 kr i månaden. Det förmånliga priset gäller endast under din utbildning på polisprogrammet. Du får automatiskt ett fortsatt försäkringsskydd med ett utökat erbjudande när du påbörjar din anställning som polis. Studerandemedlemmar och medförsäkrade har även möjlighet att teckna andra försäkringar. Det kan du läsa mer om på sidan Personförsäkringar.

Kontakt
Om du vill veta vilka försäkringar du har, kontakta Polisförbundets försäkringsadministratörer

Hemförsäkring student

Hemförsäkring Student  För dig som studerar.

Grundskydd (brand, inbrott, stöld, rättsskydd, reseskydd, ansvarsförsäkring och överfallsskydd) Ditt lösöre är försäkrat upp till 250 000 kr.

Kontakt

För frågor om sakförsäkringarna, kontakta Allians Försäkringsmäklare på 020-40 41 41 eller gå in på Allians webbplats .