Att Polisförbundet är ett självklart val är lätt att förstå. Bland yrkesverksamma är 94 procent medlemmar hos oss och siffran är ännu högre bland polisstudenterna. På utbildningsorterna ordnar vi bland annat populära gästföreläsningar för medlemmar.

Du som antagits till hösten är varmt välkommen att ansöka om medlemskap redan nu om du inte vill vänta tills du hör av oss. Du ansöker här. Går du med redan idag har du tillgång till allt som ingår redan från starten av ditt nya yrkesliv. Inloggningsupgifter till vår förmånsportal får du inom någon vecka och försäkringen börjar gälla när du börjar utbildningen.

Avgiften på 300 kronor täcker alla terminer på skolan. Under aspiranten betalar du en månadsavgift.

Detta vill du inte missa som blivande polis:

Gemenskapen. Bli en del av kåren redan under utbildningen. 94 procent av poliserna är medlemmar.

Förbättringar för poliser och polisstudenter. För några år sedan kämpade många studenter med att planera tillvaron när de fick sent besked om var de skulle göra aspiranten. Att du nu fått din placering redan vid antagningen är ett exempel på hur vi påverkar.

Hjälp när du behöver. Det är oss du vänder dig till om du riskerar att inte bli godkänd eller om du råkar ut för ett disciplinärende.

Polistidningen som håller dig uppdaterad om yrket.

Medlemsförmåner. Medlemsavgiften sparar du snabbt in bara på den olycksfallsförsäkring som ingår. Passa också på att ta del av rabatter på biobiljetter och annat.

Inte student?

Även du som är yrkesverksam är givetvis också välkommen att bli medlem om du inte redan är det.