Från och med den 1 januari 2019 gör Polismyndigheten förändringar i sin löneutbetalning. Det innebär bland annat att du som idag betalar din medlemsavgift via löneavdrag istället kommer att få en OCR-faktura. Betydligt enklare – och mindre kostsamt för dig – är att istället betala din medlemsavgift via autogiro. Dessutom slipper du krångel med fakturor och risken att dina personuppgifter hamnar på omvägar genom posten.

Säkrare för dig och bättre för miljön

Det som inom polisen kallas medarbetarskydd kallar vi inom Polisförbundet för medlemsskydd. Vi vill inte i onödan sprida dina uppgifter. Autogiro är ett bra sätt att komma undan den risk det innebär att skicka uppgifter med posten.

När du byter till autogiro gör du också miljön och Polisförbundet en tjänst. Det är helt enkelt stora kostnader förknippade med fakturering och porto. Vi anser naturligtvis att pengarna gör mycket större nytta om de istället går till att ge dig stöd, råd och rättslig hjälp.

Så här gör du för att byta till autogiro

1. Gå in på din internetbank. (Att anmäla sig till autogiro fungerar tyvärr inte med alla mobilappar men du kan däremot logga in på din internetbank via webbläsaren på datorn eller via mobilen.)
  2. Välj autogiro i menyn – ibland hittar du autogiro under Betala och överför.
  3. Ange Svenska Polisförbundet som mottagare. Om din bank ber om ett medlemsnummer så kan du ange ditt personnummer.

För dig som student

Om du redan har betalat för hela studieperioden kommer du naturligtvis inte att få en fakturaavgift. Däremot kan du redan nu välja autogiro för att slippa fakturaavgifter under aspiranten. Vi kommer inte att dra några pengar från ditt konto under tiden på skolan.

För dig som föredrar e-faktura

Du kan också välja att betala via e-faktura och det är kostnadsfritt. Däremot kostar det förbundet något mer att hantera e-fakturor. Eftersom vi vill att varje medlemskrona ska vara en välanvänd medlemskrona så tipsar vi i första hand om autogiro.