Tjänsten Samtalsstöd ingår i Polisförbundets obligatoriska sjukförsäkring och är en tjänst som ger kostnadsfri rådgivning via telefon av psykolog för att tidigt ta itu med problem som annars kan växa och påverka välmåendet negativt. Det gäller oavsett om problemen är privata eller arbetsrelaterade. Chefer och HR-personal har även möjlighet att få stöd i sin professionella yrkesroll.

Samtalsstöd är öppet på telefon alla dagar dygnet runt. Helgfria vardagar kl. 8-19 svarar en legitimerad psykolog eller socionom, som vid behov kan boka in en tid för fortsatt rådgivning. Övrig tid (helgfria vardagar kl. 19-8 och helgdagar) svarar en krisutbildad sjuksköterska som kan ge allmän rådgivning.

Ring 0771-10 50 15 om du behöver komma till samtalsstöd. Läs mer om samtalsstöd här (pdf).

Fakta: Samtalsstöd

• Tjänsten Samtalsstöd ingår i Polisförbundets obligatoriska sjukförsäkring
  • Tjänsten ger kostnadsfri rådgivning via telefon av psykolog, ekonom, jurist och hälsocoach
  • Öppettider: Helgfria vardagar kl. 8-19. Övrig tid (helgfria vardagar kl. 19-8 och helgdagar)