En bra deal

Som student betalar du endast 300 kronor för hela din studietid. Ändå ingår samma olycksfallsförsäkring som för yrkesarbetande poliser och möjlighet till råd och stöd om du behöver vår hjälp.

Det är hela 97 procents rabatt jämfört med vad en yrkesverksam polis betalar för sitt medlemskap varje månad!*

Allt det här får du som studentmedlem:

✔  Ett välkomstpaket (t-shirt och vattenflaska)

✔  Möjlighet att gå på våra föreläsningar på skolan

✔  Stöd och rådgivning under hela din studietid

✔ Olycksfallsförsäkring

✔  Träning på gym, till exempel Nordic Wellness, till rabatterat pris

✔  Förmånliga villkor på räntor och lån

✔  Förmånsportal med massor av rabatter på kläder, böcker, hemelektronik med mera

✔  Polistidningen – 5 nummer om året med nyheter och reportage om polislivet

Fler medlemsförmåner

Vad kan jag få för stöd som student?

Här är några exempel på vad vår studerandeombudsman Peter ”Peppe” Larsson eller din skolstyrelse kan hjälpa till med:

✔  Coachning om du känner att studierna inte är som du tänkt eller om du har tankar kring ditt yrkesval.

✔  Om du skadar dig så försöker vi hjälpa till med hur du går tillväga framöver.

✔  Delta i disciplinsamtal, om du har blivit kallad till det.

Missa inte Peppes tips till dig som är ny polisstudent

Vill du engagera dig fackligt?

Vi finns på alla utbildningsorter och du är välkommen att engagera dig på din skola och driva på för förbättringar för alla polisstudenter.

Om du tar studieuppehåll

Om du har studieuppehåll behöver du skicka in en kopia på beviljad ansökan från Polisutbildningen där det framgår tid för studieuppehållet. Mejla uppgifterna till oss.

Vad händer när jag blir aspirant?

Om du varit medlem som student och påbörjar din aspirantutbildning fortsätter du att vara medlem, men betalar en annan avgift. Om du inte skulle få någon faktura månaden efter att du blivit aspirant får du gärna höra av dig.

Vad gör Polisförbundet?

Vi är ett yrkesförbund som samlar cirka 24 000 medlemmar. Det gör att vi kan få igenom förändringar som högre lön och bättre arbetsvillkor för att polisyrket ska bli ett drömyrke. Så jobbar Polisförbundet

*När du blir färdig polis betalar du 375 kroror i månaden för ditt medlemskap, plus en avgift som varierar mellan 30 och 65 kronor beroende på var du jobbar. Som polisstudent betalar du i genomsnitt 13 kronor i månaden om du, som de flesta gör, ansöker om medlemskap när du börjar polisutbildningen. Det är endast tre procent av den ordinarie medlemsavgiften. Utan tvekan en bra deal för dig som är polisstudent.