Medlem

• Medlemsavgiften och vad som ingår

Du som är polisstudent, polisaspirant eller du som arbetar som polis är välkommen att gå med i Polisförbundet.

• Bli medlem

• Dina försäkringar

I ditt medlemskap ingår en sjukförsäkring och en olycksfallsförsäkring som gäller dygnet runt. Du har också möjlighet att teckna tillägg, personförsäkringar samt hus-, hem- och bilförsäkring.

• Förmånliga banklån

Som medlem i Polisförbundet får du bra erbjudanden på banklån.

• Stiftelser och fonder

Du som är medlem kan söka bidrag från våra stiftelser och fonder om du blir skadad i tjänsten, om du eller någon i din familj blir sjuk eller för studier.

• Rabatter på hotell, resor och kryssningar

Som medlem i Polisförbundet får du bra erbjudanden på hotell, semesterresor och kryssningar, som ger dig möjlighet till avkopplande semester och återhämtning.

• Rabatter på shopping, upplevelser och pensionsrådgivning

Som medlem i Polisförbundet har du tillgång till vår förmånsportal.

• Chef och med i facket

En framgångsrik organisation bygger på medarbetarnas engagemang och kunskap samt ett gott ledarskap. För att skapa det krävs att du som chef får rätt förutsättningar för uppdraget och att du är trygg i dig själv och i din roll. Polisförbundet är facket för dig som chef inom Polisen, vi tillvaratar dina fackliga och yrkesmässiga intressen.

• Edge HR - stöd för dig som chef eller förtroendevald

Polisförbundets förtroendevalda och medlemmar som är chefer har efterfrågat administrativt stöd. Därför erbjuder Polisförbundet, genom Edge HR, dig ett webbaserat stöd. Vår förhoppning är att det hjälper dig att minimera din administration.

• Fackliga utbildningar

Våra fackliga utbildningar är kostnadsfria och kan sökas av alla medlemmar som är förtroendevalda.

• Mentorprogram för kvinnor med fackligt förtroendeuppdrag

Du som är kvinna och fackligt förtroendevald i Polisförbundet har möjligheten att utvecklas i ditt ledarskap genom att gå mentorprogrammet IRMA. Syftet med utbildningen är att bidra till utvecklingen av dig och organisationen.

• Polistidningen - din medlemstidning

Sex gånger om året dimper Polistidningen, Polisförbundets medlemstidning, ner i din brevlåda. I Polistidningen hittar du nyheter, reportage, insändare och tips samt småannonser från medlemmar som exempelvis har en bostad att hyra ut.