Om Polisförbundet

• Poliser för poliser – ditt yrkesförbund

Vi arbetar för i att förbättra din vardag och ge dig ett bättre arbetspass. Ett arbete med bättre lön, ökad trygghet, bättre arbetsvillkor, bättre arbetsmiljö och mer inflytande i vardagen.

• Förbundsstyrelsen

Förbundsstyrelsen är mellan kongresser Polisförbundets högsta beslutande organ som leder och ansvarar för Polisförbundets ekonomi, förvaltning och verksamhet.

• Organisation och stadgar

Medlemmarnas behov och önskemål styr det fackliga arbetet. Verksamheten formas och styrs av oss medlemmar tillsammans. Det är även vi som väljer vilka som representerar oss.

• Polisförbundets kongress

Polisförbundets kongress anordnas vartannat år. Temat för 2022 års kongress var Framgångskraft.

• Pressrum

Välkommen till Polisförbundets pressrum! Vi på presstjänsten besvarar medias frågor om Polisförbundet. Vi förmedlar också kontakt till våra talespersoner. För att få bästa möjliga service, ring vår pressjour direkt. Här svarar alltid någon av oss. I vårt pressrum hittar du också du pressmeddelanden, artiklar och andra nyheter, pressbilder samt kontaktuppgifter till Polisförbundet pressansvariga på regional nivå.

• Nyheter

Andra nyheter om och från Polisförbundet.

• Opinion

Här kan du läsa om aktuella kampanjer.

• Publikationer och rapporter

Läs och ladda ned våra rapporter och utredningar om polisers arbetsvillkor. Här hittar du också våra politiska program och senaste årsredovisningen.

• Stiftelser och fonder

Du som är medlem kan söka bidrag från våra stiftelser och fonder om du blir skadad i tjänsten, om du eller någon i din familj blir sjuk eller för studier.

• Webbshop

Beställ barntröjor och material från Polisförbundet.

• Kontakta oss

Här kan du skriva till oss via vårt kontaktformulär. Ange gärna ämne och område för att vi snabbare ska kunna hjälpa dig. Vi hanterar ditt ärende så snart vi kan.

• Lediga jobb

• Dina personuppgifter

Ditt förtroende och din säkerhet är viktig för oss. Polisförbundet säkerställer att dina personuppgifter är skyddade och att behandlingen sker i enlighet med gällande dataskyddsregler.

• Om webbplatsen

Polisförbundets webbplats riktar sig främst till dig som är medlem.

• Årsberättelse

Under 2021 har Polisförbundet fortsatt arbetet med att uppvärdera yrket genom högre löner och bättre villkor. Stödet bland allmänheten för att polislönerna ska höjas är nu högre än någonsin. Men året har också präglats av pandemin och skyddsombuden har dragit ett stort lass med att hålla uppe skyddsåtgärderna.