− Johanna är en nyfiken, driven och empatisk ledare med bred erfarenhet inom kommunikationsområdet. Hon kommer vara att en stark kraft när vi nu växlar upp vårt medlemserbjudande mot en växande poliskår, och även i det opinionsbildande arbetet där trycket är högt, säger Gazal Casselborg, kanslichef på Polisförbundet – fackförbundet för Sveriges poliskår.

Johanna Faijersson har lång och bred erfarenhet av att arbeta med digitalisering, lojalitetsdrivande kommunikation, opinionsbildning och PR, nu senast som senior kommunikationsrådgivare och digital strateg på Reform Society och dessförinnan på Cancerfonden som contentchef samt PR-och pressansvarig.

− Att få vara med och driva arbetet för att Polisförbundet fortsatt ska vara en stark röst för Sveriges växande poliskår är ett viktigt och angeläget uppdrag. Jag ser fram emot att vara del av ett starkt team, utveckla vår kommunikation så att vi blir relevanta för alla som väljer polisyrket och tillsammans göra skillnad för våra medlemmar, säger Johanna Faijersson.

Johanna Faijersson tillträdde sin tjänst på Polisförbundet den 8 mars.