Berätta om ditt uppdrag som förtroendevald!

– Jag svarar på frågor från kollegor – många undrar om lön. Många gånger är det specifika frågor som de som jobbar med RALS:en kan svara på bättre, så då tar jag hjälp av mina kollegor. Jag fungerar som en kontaktväg och hänvisar vidare.

– Jag håller på att lära mig mycket eftersom jag började för bara ett år sedan. Det är roligt – man får en inblick i hur även insidan fungerar och hur kollegor mår!

Hur mycket tid lägger du på fackligt arbete?

– Jag jobbar skift så tiden jag lägger ner på fackligt arbete skiljer sig från vecka till vecka.

Varför valde du att engagera dig?

– Jag fick frågan om att bli förtroendevald efter att jag varit engagerad på skolan. Min mamma jobbar inom vården och nu heltid för Vårdförbundet. Det har gjort att jag har förstått det här med att man har mycket mer rättigheter än man vet om.

Fler intervjuer med förtroendevalda

Robert Nilsson, förtroendevald i Östra Norrbotten

Charles Haddad, förtroendevald i Stockholm

Vill du bli förtroendevald?

Så engagerar du dig i Polisförbundet