Polisförbundet har arbetat för höjningen i flera år efter önskemål från medlemmar, bland annat i form av bifallna motioner.

Här är våra bästa friskvårdstips:

1. Använd din medlemsrabatt. Lagom till att det höjda friskvårdsbidraget blev klart på Polismyndigheten, tecknade vi ett avtal med Nordic Wellness som innebär att du får 40 procent rabatt på träningskort. Detta efter att flera medlemmar hört av sig och frågat om förbundet kan ordna en rabatt hos kedjan.
  2. Låt inte bidraget frysa inne bara för att du gymmar på jobbet eller hemma. På senare år har det öppnats upp för en rad nya möjligheter att nyttja friskvårdsbidraget. Nu kan du till exempel även använda det till motionslopp, massage, liftkort och ridning. På Intrapolis finns information om vad som gäller för dig som är anställd i Polismyndigheten.
  3. Inte på jobbet just nu – inga problem! Friskvårdsbidraget gäller samtliga anställda oavsett anställningsform på Polismyndigheten. Kravet är att du ska vara anställd vid inköpstillfället. Det betyder exempelvis att en timanställd pensionerad polis som arbetar tre timmar varje dag kan nyttja bidraget och det kan även du som är deltidsanställd, aspirant, sjukskriven eller föräldraledig.
  4. Ansök om bidraget när du vill under året men senast 30 november för att utnyttja 2023 års bidrag.

Vad gäller på Säpo?

Du som jobbar på Säkerhetspolisen kan också få friskvårdsbidrag, men bara om du är placerad utanför Solna och träningsanläggningen ligger nära ditt tjänsteställe. Bidraget är då 3 000 kronor per år.

Andra erbjudanden för dig som är medlem

I Benefits Deals, som du har tillgång till om du är medlem, finns massor av erbjudanden inom sport och hälsa.

Läs mer och logga in i Benefits Deals

Därför ska du bli medlem i Polisförbundet