En dag av hyllningar

Under dagen kommer poliser, politiker och allmänheten att skicka hälsningar till poliser som gjort något extra bra. I våra sociala medier kommer du att kunna se videos, läsa berättelser och själv ladda ner hyllningskort att skicka vidare till en polis och/eller dela.

Vill du vara med och skicka en hyllning till en kollega, ett arbetslag eller hela poliskåren? Mejla då 1–2 meningar till kommunikation@polisforbundet.se Vi kommer inte att ha med några namn i hyllningen.

Varför anordnar Polisförbundet Polisens dag?

Varje år arrangerar vi Polisens dag och i år är syftet att hylla det viktiga arbete som poliser gör för att skapa ett tryggt samhälle. Vi vill också synliggöra olika delar av världens bästa yrke.

Följ oss i sociala medier så missar du inget från Polisens dag! Vi finns på Facebook, Instagram, X (Twitter) och Linkedin.

Så jobbar Polisförbundet